Alle elektrificerede modeller er udstyret med topmoderne litium-ion-batteriteknologi med den højest mulige energitæthed udviklet med sikkerhed som vores højeste prioritet. Vores batteristyringssystem sikrer optimale præstationer gennem tusindvis af opladningscyklusser.
Der er mange myter om sikkerheden, når det gælder elbiler. Sandheden er, at bilernes topmoderne teknologier gør dem lige så sikre i dagligdagen som konventionelle biler.
Ja, en elbil er udstyret med højspændingssystemer. Men de moderne teknologier er konstrueret til at være helt uden risiko for elektrisk stød både under kørslen og ved opladning.
Der er ingen risiko ved at oplade bilen i regnvejr, køre bilen i vaskehal eller endda hvis en elektrificeret bil bliver oversvømmet. Alle elektriske komponenter er fuldt beskyttet, så sikkerheden er i top.
Risikoen for brand i en elbil er lige så lav som i biler med forbrændingsmotor.
Vores ingeniører har særligt fokus på at undgå overbelastning af energilagringsenheden. Avanceret sikkerhedsteknologi minimerer risikoen for elektrisk eller termisk overbelastning.
Alle iV-bilens vigtige indikatorer som fx batteritemperatur, opladningsstatus og andre systemer overvåges konstant for at sikre maksimal sikkerhed.
Desværre sker der ulykker. Men med vores elektriske biler sikrer vi maksimal sikkerhed for både personerne i vores elbiler og for andre mennesker i trafikken.
Batterierne i vores elbilsmodeller er isolerede og placeret under bilens bund, hvor de er godt beskyttet.
Enyaq har opnået de maksimale 5 stjerner i Euro NCAP-kollisionstesten.
I tilfælde af en kollision bliver de elektriske komponenter i vores elektriske biler automatisk afbrudt fra batteriet i løbet af millisekunder.
Da batteriet automatisk afbrydes i forbindelse med en kollision, er personerne i bilen og andre mennesker (fx redningsarbejdere) beskyttet mod elektrisk stød.
Da batteriet er placeret under bilens bund, vil batteripakken være ubeskadiget, selv hvis karrosseriet deformeres.
Škoda støtter særlig træning af brandfolk og leverer specifikke informationer og redningsdataark for at hjælpe dem med at håndtere beskadigede elbiler.