Et nemmere salg med tryghed og en sikker handel med professionel dokumentation.

Minimer uoverensstemmelser om bilens stand, fejl og mangler. Lad vores eksperter gennemgå bilen, uanset om du køber eller sælger den. Vi tilbyder en grundig inspektion udført af mekanikere, der er uddannet efter fabriksstandarder for netop din Škoda. Lad dem, som kender Škoda og din model bedst, gennemføre inspektionen hos en autoriseret Škoda Servicepartner.

Se et eksempel på en Autoriseret Škoda Brugtbilattest.

Vi undersøger bilen på 250 punkter. Efter inspektionen får du en rapport med kommentarer og dokumentation, som vi gennemgår sammen. Alt sammen til en garanteret maks. pris på 2850 kr.

Din bil gennemgås efter fabriksstandarder. Vi tjekker for relevante aktioner (fabrikskampagner, der omhandler din sikkerhed eller din bils i overensstemmelse med love og regler). Vi tjekker det, der skal tjekkes og har ikke interesse i at finde flere eller færre mangler – kun det, der er væsentligt jf. fabrikkens forskrifter angives i Autoriseret Škoda Brugtbilattest.

Vi tjekker om din bil har den nyeste software installeret fra fabrikken. Dette kan være særlig relevant for importerede biler, eller biler, der ikke har besøgt autoriserede værksteder regelmæssigt.

For elbiler (BEV) eller hybridbiler (PHEV) inkluderer vi en analyse af bilens drivlinjebatteri, der viser batteriets State of Health*. Så er både sælger og køber klar over batteriets tilstand. Vi står klar flere steder i landet med højvoltsteknikere, der har den rette uddannelse til at tjekke din bil.

Ved hjælp af specialværktøj måler vi bilens laktykkelse. Denne analyse kan afdække tegn på, om bilen har været omlakeret, hvilket kan være tegn på en tidligere skade.

Inden bilen returneres til dig, foretager vi en prøvetur. Her undersøger vi bilens køredynamik, lytter efter mislyde og vurderer, om køredynamikken er som den skal være. Ofte kan vi identificere, om bilen ryster eller om undervognen er skæv eventuelt på grund af tidligere skader.

*State of Health: Batteriets helbredstilstand er en måling, der angiver niveauet af nedbrydning og resterende kapacitet af batteriet. Det er i det væsentlige forskellen mellem et nyt batteris helbred og et brugt batteris helbred og typisk repræsenteret som en procentdel af dets oprindelige kapacitet. Kort sagt, når et batteri er helt nyt er det på 100% og kapaciteten reduceres ifm. brug og almindelig slitage, således at batteriet efter tid vil reducere kapacitet til at være mindre end 100%.Typisk er der 8 års garanti eller 160.000 KM garanti på et batteri i en elbil eller hybridbil. Kommer det under 70% af niveauet fra ny inden de 8 år eller 160.000 km så står fabrikken for udbedring af problemet.

Ofte stillede spørgsmål


  • Har du selv fået udført Autoriseret Škoda Brugtbilattest, så kan du kontakte den servicepartner, der udførte Autoriseret Škoda Brugtbilattest og bede om en ny.
  • Har du købt en brugt bil, hvor der fulgte en Autoriseret Škoda Brugtbilattest med, skal du for at få en ny kopi af brugtbilstjekket, kontakte den forrige ejer af bilen, som kan få udleveret en ny kopi af Autoriseret Škoda Brugtbilattest hos den Servicepartner, der udførte attesten. Alternativt kan servicepartneren udlevere en kopi af Autoriseret Škoda Brugtbilattest på baggrund af accept fra den tidligere ejer af bilen. Du kan finde en oversigt over deltagende Servicepartnere her: ww3.skoda.dk/find-forhandler/aut-brugtbilsattest

En Autoriseret Škoda Brugtbilattest har i sig selv ingen udløbsdato. Dog, jo flere kilometer bilen har kørt, og jo længere tid der er gået siden attesten blev udført, desto større er sandsynligheden for, at der kan opstå slitage eller behov for reparation – og at attesten dermed ikke nødvendigvis er retvisende længere.

Besøg ww3.skoda.dk/find-forhandler/aut-brugtbilsattest og find en Servicepartner, der tilbyder Autoriseret Škoda Brugtbilattest.

Nej, det er ikke en garanti. Det er derimod et øjebliksbillede af bilens tilstand med hensyn til sikkerhed og drift.

Hvis bilen ikke er ren, kan det være svært at se ridser, buler, stenslag m.m. Hvis man ikke når at vaske bilen, kan værkstedet mod et mindre gebyr sørge for, at bilen bliver vasket, inden Autoriseret Škoda Brugtbilattest udføres. Gebyret varierer fra værksted til værksted.

Kun hvis den sælgende forhandler tilbyder og har udført en Autoriseret Škoda Brugtbilattest på den pågældende bil.

I en Autoriseret Škoda Brugtbilattest gennemgår vi bilen på 250 tjekpunkter. Det er flere end man umiddelbart kan se i rapporten. Rapporten indeholder altid de overordnede hovedpunkter for hver del af bilen, men underpunkterne, som dækker de mere specifikke elementer, noteres kun, hvis der er noget, der kræver en anmærkning. For eksempel dækker punktet "Glas" reelt ikke kun ét punkt, men op til 12-13 underpunkter, da en bil kan have op til 13 ruder inkl. panoramatag. Dette gælder også for mange andre hovedpunkter. For overskuelighedens skyld fremgår kun de nødvendige oplysninger i rapporten, udover hovedpunkterne, mens vores Škoda-teknikere grundigt gennemgår alle relevante dele af bilen.

I udgangspunktet kan du godt få lavet en Autoriseret Škoda Brugtbilattest. Eventuelt eftermonteret uoriginalt udstyr kan vi ikke kontrollere eller vurdere og vil derfor ikke indgå i den endelige rapport.

  • Vi kontrollerer bilens software, og hvis der konstateres ændringer i motorens software (f.eks. motoroptimering også kaldet chip-tuning) vil dette forsvinde ved en opdatering til seneste fabrikssoftware.
  • Som kunde vil du dog altid selv skulle godkende en eventuel softwareopdatering. Vi tjekker i første omgang blot bilens aktuelle software.
  • Alt afhængigt af typen af softwareopdatering eller fabrikskampagne så bør disse udføres. Visse er direkte lovpligtige eller har sikkerhedsmæssige elementer og kan derfor ikke udelades. Man kan ikke være sikker på, at der er tid til at få foretaget en enten softwareopdatering eller fabrikskampagne i forbindelse med Autoriseret Škoda Brugtbilattest, hvorfor der ofte skal aftales nyt tidspunkt for udførelsen af disse.
  • Sikkerhedsopdateringer af f.eks. Airbagsystem og bremsesystem er nødvendige opdateringer. Ikke nødvendige opdateringer kan være: Radio, mmi, anhængerstyreenhed eller andet der ikke har en sikkerhedsmæssig funktion. Dette skal kun opdateres hvis der ligger en aktion hvori opdateringen indgår.
  • På vores autoriserede værksted undersøger vi om din bil har tilgængelige nødvendige softwareopdateringer eller fabrikskampagner. Softwarepakker er frivillige at installere for kunden. Softwareopdateringer udføres uden beregning for biler op til 2 år og kan derefter være forbundet med en udgift for kunden.
  • Fabrikskampagner er frivillige at installere og er gratis for kunden. For både softwarepakker og fabrikskampagner gælder, at afhængigt af hvilke, der er tale om, kan der være behov for at aftale en ny tid til at installere disse. Vælger man ikke at installere tilgængelige Fabrikskampagner kan eventuelle garanti-elementer bortfalde.